ورود ناوهای عتیقه؟! آمریکایی به خلیج همیشه فارس

به وبلاگ خودشیفته ؟! خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
خبرهای زیر گوشی
اضافات

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

ورود ناوهای عتیقه؟! آمریکایی به خلیج همیشه فارس

 
 حرکت بزرگترین ناوگان جنگی ایالات متحده به سوی خلیج فارس!  

حرکت بزرگترین ناوگان جنگی ایالات متحده به سوی خلیج فارس!

خرداد 1389
به گفته ناظران 11 ناو آمریکایی و یک زیر دریایی اتمی اسرائیلی در راه خلیج فارس می باشد و این به معنی تهدیدی نوین برای آغاز جنگ بر علیه ایران. عبور این ناوها، با حضور چشمگیر نظامیان مصری و برقراری وضعیت ویژه در کانال سوئز همراه بود. 12ناو جنگی آمریکایی و اسرائیلی برای رسیدن به خلیج فارس از کانال سوئز عبور کردند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه القدس العربی چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت: 12 فروند شناور جنگی آمریکا و یک زیردریایی اسرائیلی مجهز به موشک های هسته ای صبح دیروز جمعه کانال سوئز را به مقصد خلیج فارس ترک کرده اند. عبور این ناوها، با حضور چشمگیر نظامیان مصری و برقراری وضعیت ویژه در کانال سوئز همراه بود. پیش از این خبرهایی درباره حرکت زیردریایی اسرائیلی دولفین به طرف خلیج فارس منتشر شده بود. شاهدان عینی و منابع آگاه گفته اند که ناوگان آمریکایی شامل چند ناو هواپیمابر و ناوهای حامل خودروها و تجهیزات زرهی از دریای مدیترانه و کانال سوئز به طرف دریای سرخ عبور کردند. مقصد این ناوگان نیز خلیج فارس اعلام شده است. منابع رسمی عبور شناور اسرائیلی را در میان ناوهای آمریکایی تایید نکرده اند. شاهدان عینی و منابع آگاه گفته اند که این ناوگان آمریکایی، در طول چند سال گذشته ، "بزرگترین" بوده است.

در همین حال عبدالله السناوی سردبیر نشریه العربی الناصری گفت که مصری ها این بار دست بسته نخواهند ماند تا ببینند که دولت مصر آنها را در رسوایی دیگری یعنی هماهنگی با اسرائیل و آمریکا و باز کردن کانال سوئز برای تجاوز به ایران اسلامی دخالت می دهد.


رهبر اخوان المسلمین مصر نیز ضمن هشدار درباره حمله نظامی به ایران گفت: پذیرش چنین موضوعی از سوی جهان عرب و جهان اسلام غیرقابل قبول است و اگردولت ها در برابر اراده واشنگتن و تل آویو تسلیم شدند، ملت ها نباید ساکت باشند.

بدوی رئیس حزب الوفد نیز با محکومیت بروز هر گونه حمله نظامی علیه ایران گفت که ملت های کشورهای عربی و اسلامی مخالفت این حمله نظامی هستند . وی همچنین ابراز نگرانی کرد که دولت های عربی و اسلامی در این باره به مانند همیشه تحت سیطره آمریکا قرار بگیرند.


تصاویری از نام هواپیمابر هری ترومن:

 

 

ناو یو اس اس انترپرایز نخستین ناو هواپیمابر با قابلیت حمل سلاح اتمی در دنیا است  
 
 
 
شفاف:در شرایطی که کمتر از سه هفته از خروج ناو آمریکایی یو اس اس جان استینز از خلیج فارس و هشدار فرمانده کل ارتش ایران در مورد عدم بازگشت ناوهای آمریکا به منطقه می گذرد، برخی اخبار حاکی از این است که یک ناوگان شامل هفت ناو جنگی آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی از تنگه هرمز عبور کرده اند و این در شرایطی است که آمریکا اعلام کرده است طی یک ماه آینده ناو یو اس اس انترپرایز نیز به خلیج فارس اعزام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ناو یو اس اس انترپرایز نخستین ناو هواپیمابر با قابلیت حمل سلاح اتمی در دنیا است که جد آن در جنگ جهانی دوم به موفقیت های زیادی دست یافت. این کشتی همچنین با 342 متر درازا، طویل ترین ناو جنگی دنیا محسوب می شود و همچنین با بیش از 93 هزار تن وزن یازدهمین ناو سنگین دنیا محسوب می شود. این کشتی همچنین دومین ناو جنگی آمریکا از نظر قدمت محسوب می شود. 

این ناو به دلیل هزینه بسیار سنگین برای ساخت بدون داشتن موشک انداز تولید شد و در عوض سیستم دفاعی ضد موشکی بر روی این کشتی نصب شد و در نسخه های بعدی ساخته شده نیز دو سیستم کوچک موشک انداز ناتو بر روی آن تعبیه شد.

در عین حال این ناو آمریکایی تنها ناو موجود در جهان است که بر روی آن دو رآکتور هسته ای به منظور ایجاد آمادگی و سوخت رسانی به زیردریایی های هسته ای وجود دارد. این کشتی همچنین مجهز به یک سیستم راداری است که در زمان ردیابی اهداف چندگانه بسیار خوب عمل می کند.

نخستین ماموریت مهم بین المللی این ناو در زمان بحران موشکی کوبا رخ داد که در آن جریان ناو یو اس اس انترپرایز ماموریت یافت تجهیزات جنگی را به کوبا ببرد و برای غیر فعال کردن سایت های موشکی شوروی تلاش کند. این ناو که از سوی چند ناو دیگر حمایت می شد، در مسدود کردن مسیر حرکت کشتی های شوروی نقش مهمی ایفا کرد و در نهایت پایان دادن جنگ سرد میان دو کشور کمک شایانی کرد.

یو اس اس انترپرایز در سال 1999 به خلیج فارس آمد تا در اجرای ماموریت نظارت بر مناطق جنوبی این دریا به ناو کارل وینسون کمک کند، این ناو در طول سال 1999، 151 روز را در ماموریت گذراند و در عین حال در این مدت به سیستم های تلویزیونی، ارتباطی و کامپیوتری جدید مجهز شد.

این گزارش در ادامه می افزاید: این کشتی در شرایطی قرار است در یک ماه آینده وارد خلیج فارس شود که آخرین بار در ژانویه سال گذشته میلادی برای انجام ماموریت به این منطقه آمد.

در عین حال لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی مدعی شده است که عبور «اينترپرايز» از تنگه هرمز پيامی مستقيم به ايران است.

وی در سخنان خود در این باره ادعا کرده است: ناو هواپيمابر «يو اس اس اينترپرايز» عازم خليج فارس می شود و  عبور آن از تنگه هرمز پيامی مستقيم به ايران است.

وی که در جمع ۱۷۰۰ نفر از خدمه اين ناو هواپيمابر سخن می گفت، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آمريکا با وجود کمبود بودجه ۱۱ ناوهواپيمابر خود را همچنان حفظ خواهد کرد. در واقع تنش با ايران يکی از دلايلی است که نشان می دهد ناوهای عظيم تا چه اندازه برای امنيت ملی آمریکا مهم هستند.

این ناو آمریکایی حدود نيم قرن است که در نيروی دريايی آمريکا فعاليت می کند و قرار است پس از انجام سفر ماه مارس خود به خليج فارس، در ماه نوامبر سال جاری بازنشسته شود. این در شرایطی است که آخرين سفر اين ناو به خليج فارس با تنش ها و تهدیدهای ایران بر سر بستن تنگه هرمز مصادف شده است.

اظهارات پانتا در این زمینه در شرایطی مطرح می شود که قرار است وزارت دفاع آمريکا در هفته جاری طرحی مبنی بر کاهش بودجه نظامی اين کشور به منظور جبران کسری بودجه آمریکا را ارائه کند. احتمال می رود که در اين طرح برنامه های صرفه جویانه برای کاهش ۲۶۰ ميليارد دلاری از بودجه نظامی آمريکا پيشنهاد شود. این در شرایطی است که گمانه زنی برخی تحليلگران نشان می دهد پنتاگون ناوگان دريايی خود را کوچک خواهد کرد و روند ساخت کشتی های جديد برای جايگزينی ناوهای قديمی چون اينترپرايز را کند می کند.

گفتنی است ناو اينترپرايز در حالی در نوامبر سال جاری بازنشسته خواهد شد که ناو جايگزين آن يعنی يو اس اس جرالد آر. فورد در سال ۲۰۱۵ به ناوگان دريايی آمريکا خواهد پيوست.

از سوی دیگر برخی گزارش ها حاکی از این است که همزمان با انتشار خبر اعزام این ناو به خلیج فارس در یک ماه آینده، هفت ناو آمریکایی، انگلیسی و فرانسه به خلیج فارس آمده اندکه ناو لینکلن که دستکم ۹۰ فروند هواپیما و هلی کوپتر را حمل می کند، یکی از آن ها است.
 
 
 
 
 
ناو هواپیمابر آمريكايی ابراهام لینکلن وارد خليج فارس شد
 
 
 
 
 
خبرگزاری فرانسه گزارش داد كه ناو هواپيمابر "آبراهام لينکلن" همراه با پنج کشتی جنگی ديگر از جمله يک ناو محافظ انگليسی و يك شناور فرانسوی بدون حادثه از تنگه هرمز گذشتند و وارد خليج فارس شدند.
 
ايسنا : خبرگزاري فرانسه گزارش داد: پنتاگون اعلام كرد كه ناو هواپيمابر "آبراهام لينکلن" روز يك‌شنبه از تنگه هرمز عبور كرد و اكنون در خليج (فارس) است.

جان كربي، سخنگوي نيروي دريايي پنتاگون در ايميلي به خبرگزاري فرانسه اعلام کرد: ناو يو.اس.اس. آبراهام لينکن عبور منظم و عادي خود از تنگه هرمز را تکميل کرد.

اين سخنگو افزود: اين عبور مطابق برنامه قبلي و بدون حادثه انجام شد. ناو لينکلن اولين ناو هواپيمابر آمريکاست که از اواخر ماه دسامبر به خليج فارس وارد و جايگزين ناو يو اس اس جان استنيس مي‌شود.

اين ناو مي‌تواند 80 هواپيما و هلي‌كوپتر را با خود حمل كند و توسط دو ناوشكن و يك رزم‌ناو همراهي مي‌شود. لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا بارها اعلام كرده است كه بستن تنگه هرمز عبور از خط قرمز آمريكا خواهد بود.

او گفت: دو ناو از 11 ناو هواپيمابر ما در حال حاضر در منطقه به سر مي‌برند. وي روز شنبه در جمع 1700 دريانورد همراه ناو "يو.اس.اس. اينترپرايز" گفت كه افزايش تنش‌ها در منطقه با ايران نشانگر اهميت حضور ناوها براي تامين امنيت ملي آمريكا است.

وزير دفاع آمريکا هم‌چنين اعلام کرد که ناو هواپيمابر "يو اس اس انترپرايز" که حدود يک ماه ديگر راهي خاورميانه خواهد شد، از تنگه هرمز عبور خواهد کرد. يک ناو هواپيمابر ديگر به نام يو اس اس کارل وينسون نيز در منطقه حضور دارد.

پيش‌تر وزارت دفاع انگليس اعلام كرد كه يك ناو محافظ نيروي دريايي سلطنتي انگليس و يك ناوچه فرانسوي از تنگه هرمز عبور كرده و به گروه ناوهاي آمريكايي ملحق شده‌اند.

خبرگزاري فرانسه افزود: اگرچه ناوهاي اين كشورها اغلب در مانورهاي نيروي دريايي آمريكا مشاركت دارند و گاهي بخشي از كاروان دريايي مشترك هستند اما به نظر مي‌رسد حضور نيروي دريايي انگليس و فرانسه ارسال كننده پيامي براي ايران درباره اراده غرب براي باز نگهداشتن اين تنگه است.

يك سخنگوي وزارت دفاع انگليس گفت: ناوچه "اچ.ام.اس آرگايل" و شناور فرانسوي به گروه ناوي آمريکا كه از تنگه هرمز گذشت پيوستند تا بر تعهد خلل‌ناپذير جامعه بين‌الملل براي حفظ حق عبور تحت حقوق بين الملل صحه گذارند.

وي گفت كه انگليس در اين منطقه به عنوان بخشي از نقش پايدار ما در امنيت خليج (فارس) حضوري دايمي دارد.

علي‌اكبر صالحي، وزير خارجه ايران پيش از اين گفته بود: جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري كه متعهد به تعهدات بين‌المللي است همواره اعلام كرده كه لنگرگاه ثبات و صلح و امنيت هم در منطقه و هم در جهان است.

او با بيان اين كه ما بيش از هر كشور ديگري به دنبال تامين امنيت خليج فارس هستيم، افزوده بود: به هر حال امنيت خليج فارس يك امنيت جمعي است. كسي حق ندارد خارج از حوزه خليج فارس و خارج از اين منطقه تشخيص‌دهنده اين كه چه كسي از منافع خليج فارس بهره‌مند شود و چه كشوري از اين منافع بهره‌مند نشود، باشد و اين امر مربوط به كشورهاي حوزه خليج فارس است.

وزير امورخارجه كشورمان گفته بود: جمهوري اسلامي ايران تا به امروز به عنوان يكي از عناصر عمده حفظ امنيت خليج فارس عمل كرده و هم‌چنان هم عمل خواهد كرد. ما به همان ميزان كه به تعهدات بين‌المللي‌مان متعهد هستيم از حقوق خودمان هم دفاع خواهيم كرد و اجازه نخواهيم داد كه حقوق ملت ايران زير سوال برود و خدشه‌اي به آن وارد شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان نيز هفته پيش گفت: تامين امنيت خليج فارس و تنگه هرمز در اولويت اصلي سياست ماست و تمام تلاش‌مان اين است كه امنيت خليج فارس در بالاتري سطوح خود حفظ شود و پايدار بماند.

مهمان‌پرست با بيان اين كه اين اواخر درباره تنگه هرمز سخناني را به ايران نسبت دادند، خاطرنشان كرد: تنگه هرمز شاه‌راه حياتي براي تامين انرژي مورد نياز دنيا است، طبيعتا ايران تمام توان خود را براي امنيت آن به كار خواهد گرفت و تمام توان دفاعي ما براي تامين امنيت اين منطقه است.

وي در عين حال تاكيد كرد: تامين امنيت خليج فارس و تنگه هرمز اقدامي جمعي است و برخي قدرت‌هاي خارج از اين منطقه نمي‌توانند در مورد آن تصميم بگيرند. اين گونه اهداف سياسي و اقداماتي كه آن‌ها دنبال مي‌كنند تهديد‌كننده صلح و ثبات و امنيت خليج فارس است و به برخي كشورهاي غربي كه مي‌گويند جمهوري اسلامي مي‌خواهد امنيت منطقه را بر هم بزند پاسخ مي‌دهيم كه براي ما اولويت اصلي تامين امنيت خليج فارس است و امنيت آن براي ما بيش از ساير كشورهاي مدعي است.

دستيار ويژه وزير خارجه ايران تاكيد كرد:‌ به هيچ وجه تحمل نخواهيم كرد كه قدرت‌هاي بيرون از منطقه تصميم بگيرند كه چه كشوري از منافع منطقه بهره‌مند شود و چه كشوري از آن بهره‌مند نشود و از آن محروم شود. اظهارات و اقداماتي را كه برخي كشورها در اين مسير دنبال مي‌كنند تهديد‌كننده امنيت منطقه مي‌دانيم و به آن‌ها اين را گوشزد مي‌كنيم.

 

ناو هواپیمابر جان سی استنیس یا یو اس اس جان سی ستنیس (سی وی ان-۷۴) (به انگلیسی: USS John C. Stennis)

 

 

 

بازگشت مذبوهانه خدمه ناو (جان سی استنیس) به خانه ؟!

 

نام یک

ناو هواپیمابر متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است.

این ناو هواپیمابر در دسامبر ۱۹۹۵ به دریا انداخته شد و پایگاه خانگی آن در ایالت واشینگتن است.

این ناو هواپیامابر ۶۵۰۰ خدمه دارد[۱] و با انرژی هسته ای نیروی خود را تامین میکند.

ساخت این ناو ۴٫۵ میلیارد دلار خرج داشت و از سری ناوهای کلاس نیمیتز است.

این ناو ۳۳۳ متر طول دارد و مجهز به دو راکتور هسته ای ساخت وستینگهاوس است.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[+] نوشته شده توسط سورنا در چهار شنبه 23 بهمن 1390برچسب:ناو های آمریکا, ورود ناو به خلیج فارس , ورود ناوهای آمریکایی به خلیج فارس, ناو ابراهام لینکلن, ناو جان سی استینس, ناو یو اس اس انترپرایز,, در ساعت 7:15 | |

درباره وبلاگ

به سایت اختصاصی رویدادهای روز خوش امدید!
آرشيو
دی 1392
آبان 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
سورنا
همه دوستان
لينكستان
سلاح روز
برق
تی نیوز اخبار فناوری
ورود بی جنبه ها ممنوع18+
شعر.عکس.زیبا
عشق یا نفرت
جدید ترین عکس های روز
جم دانلود
لذت نفس از مریلا
داغ ترین مطالب روز(به این یکی حتما سر بزنید)
کامیوتر
live with out you
تحلیل ها و اخبار بناب
هواداران سرخآبی های پایتخت
تک درخت عشق
کهکشان
زندگی با طعم سیب
دانلود اهنگ بروز و جدید
سرزمینی که خیلی باحال است
خودمونی
سلام sajjad
بهترین راهکار گیاهی
برترین گالری عکس
عاطفی
مطالب مختلف
عکس از همه چیز
سایت خانه پینگ پینگ ایران
سایت رسمی شرکت اندرو andro
سایت رسمی شرکت دونیک DONIC
سایت رسمی شرکت باتر فلایbutterfly
سایت رسمی فدراسیون بین المللی تنیس روی میز جهان
asia table tennis unionسایت رسمی تنیس روی میز آسیا
پایگاه خبری ورزش جوانان
سایت رسمی فدراسیون تنیس روی میز ایران
۩۞۩(البرز پاتوق)۩۞۩
انجمن گفتگوی وبلاگ نویسان لوکس بلاگ
ورزش
گروه آتش
جوک و اس ام اس
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

englesh veblag
فسادیک معلم با دانش آموز ۱۷ ساله اش؟!
زیباترین دوشیزه جهان ر 2012
عکس مردان ۲جنسی که زنی زیباشدند
رابطه ی هواداران بارسا و رئال در دستشویی
توریست ایرانی بیا اینجا؟!
یاس
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , tabletennis.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com